< terug naar startpagina

OFF-CRIMMP_CINEMA_05

zelfde programma op zaterdagavond 1 en zondagavond 2 oktober - aanvang 20.30 uur

programma:

YOU CAN’T AUTOMATE ME | katerina jazbec | 2021

YOU CAN’T AUTOMATE ME | katarina jazbec | 2021 | 20'59"

voordat containerschepen de haven verlaten, maken sjorders de containers met zware stalen stangen vast. _zij zijn de laatsten in de havens die zulk gevaarlijk werk verrichten. _in een even fysieke filmtaal vertellen hun lichamen ieder een eigen verhaal, van treuren om een verongelukte collega tot het leven in beweging houden

 

SO LOUD THE SKY CAN HEAR US | lavinia xausa | 2022

SO LOUD THE SKY CAN HEAR US | lavinia xausa | 2022 | 20'

‘so loud the sky can hear us’ onderzoekt de identiteit van een groep feyenoord-supporters. _ze ontvouwen een verborgen wereld van geloof, liefde, mededogen en kwetsbaarheid. _terwijl xausa de ‘verloren stem van god’ probeert terug te vinden onder de stemmen van de supporters, vraagt ze zich af hoe de verloren monofonie van oude gezangen kan veranderen in een nieuwe polyfonie

 

FACE HOME VIEW (16 mm) | raquel vermunt | 2021

FACE HOME VIEW (16 mm) | raquel vermunt | 2021 | 9'38"

‘face home view’ kwam tot stand tijdens een zelfgeorganiseerde werkperiode in het voormalige kriterion, de filmzaal bovenop het groothandelsgebouw in rotterdam. _de zaal bestaat nog steeds, maar is al lang niet meer in gebruik als bioscoop. _begeleid door een soundscape van wouter van nienes, de camera scant langzaam de ruimte, glijdt langs zachte wanden, verre uitzichten, tegels en oude bioscoopstoelen. _het werk “luistert naar de echo’s van de tijd die voorbijgaat, onthult sporen van leven, geluiden en bewegingen. _vluchtige momenten die worden opgevangen door de stille muren van de locatie die het werk portretteert. _de ruimte staat stil en staart naar buiten”, beschrijft vermunt. _het werk, dat oorspronkelijk voor video werd gemaakt, presenteert zij op 16 mm. _met deze kopie wil zij licht, ruimte en geluid in het celluloid duwen om het vervolgens terug de ruimte in te projecteren

 

THE PRICE FOR FIRE | rossella nisio | 2022

THE PRICE FOR FIRE | rossella nisio | 2022 | 18'40"

in de namiddag van 21 december 1976 doet een ongeval het stadje r. op haar grondvesten schudden. _m. komt door verbranding om het leven; een schok voor de plaatselijke politiek betrokken jeugd. _m. was bekend als activist, maar achter zijn geëngageerde publieke persoonlijkheid schreef hij onder pseudoniem gedichten over zijn angsten. _deze gedichten vormen, met elementen uit zijn leven, de kern van ‘the price for fire’

 

INVERSE ME | nina catharina markus | 2019

INVERSE ME | nina catharina markus | 2019 | 4’49”

zonder tegenstellingen geen balans.
_in deze volledig handgetekende animatie wordt het abstracte begrip “inverse” gevisualiseerd. _de hoofdpersoon probeert te ontsnappen uit een zwart/wit wereld, maar zit gevangen in een loop van tunnels. _door elke tunnel ontdekt ze een nieuwe regel van de voor haar onbekende wereld

 

• DOORLOPEND IN DE HAL

M.L. JANUARY 2021 | nanouk leopold | 2021

M.L. JANUARY 2021 | LeopoldEmmen | 2021 | 25’

meer-kanaals video installatie, hd video, geluid

 

< terug